Vytvorenie webovej stránky je slušný základ, ale tým všetko eštelen začína. Určite totiž chcete, aby táto vytvorená stránka bola takistonavštevovaná či lepšie povedané, aby dosiahla popularitu a oslovila čo najväčší počet internetových užívateľov.
O to viac v prípade, ak princíp daného webu núti záujemcu k vykonaniu istej konverzie. A logicky čím je počet návštevníkov vyšší, tým je vyššia pravdepodobnosť konverzie, respektíve vykonania objednávky, vyplnenia dotazníka, kliknutia na reklamu, atď. Vyššia je takisto pravdepodobnosť, že získate stálych návštevníkov, respektíve verných zákazníkov.
K návštevnosti si však vašu stránku musí niekto všimnúť. Vlastne nie len tak niekto, ale priam obrovská masa internetových užívateľov. Veľmi dôležitá je v tomto smere hlavne jej optimalizacia pre vyhladavace.
Vravíme o internetových vyhľadávačov ako napr. Google, Seznam, Bing,… pomocou ktorých sa drvivá väčšina užívateľov dostane ku konkrétnym webovým stránkam. Tieto vyhľadávače sa využívajú prakticky denne a vo veľkom počte, stačí si opísať úplne bežnú modelovú situáciu.
Užívateľ hľadá informácie o konkrétnej téme, produktoch alebo službách. S najväčšou pravdepodobnosťou k tomu využije napr. Google, do ktorého zadá konkrétny pojem, no a daný vyhľadávač mu následne poskytne relevnantné výsledky. Ak klikne na konkrétny výsledok hľadania, ten ho automaticky presmeruje na danú webovú stránku.
Nás ale v tomto článku zaujíma predovšetkým to, aby na prvých priečkach vo vyhľadávaní bola práve vaša stránka. K tomu je potrebné vykonávať kvalitnú SEO, respektíve optimalizáciu využitím všetkých seo nástorojov, ktoré sa starajú o kvalitu webu a faktory, na základe ktorých vyhľadávače podsunú stránku na popredné miesta vo vyhľadávaní.
Internetový vyhľadávač totiž má svoj systém, pomocou ktorého užívateľovi poskytuje tie najrelevantnejšie výsledky s ohľadom na obsah webu a jeho celkovú kvalitu. Skrátka aby užívateľovi poskytol to najlepšie na prvých priečkach, pričom ak iné stránky vyhodnotí za menej relevantné, tie zostávajú na nižších priečkach a majú tak menšiu šancu, že na ne niekto klikne.
- Práve z tohto dôvodu nemôžeme podceniť ani jeden potrebný seo nástroj a kvalitnú optimalizáciu stránky.