V podstate nenápadný pojem zložený z troch písmen ukrýva pomerne veľa efektívnych nástrojov, ktoré sú prakticky potrebné pre každý web, akému záleží na viditeľnosti, návštevnosti a skrátka na tom, aby svojmu vlastníkovi prinášal očakávané ovocie. A týmto ovocím je množstvo potenciálnych zákazníkov (alebo čitateľov).
- SEO je v skratke optimalizácia stránky pre vyhľadávače
Internetové vyhľadávače ako Google alebo Seznam sú sprievodcom obrovského počtu užívateľov, ktorí pravidelne hľadajú informácie a odkazy ku konkrétnym témam, respektíve hľadaným výrazom. S najväčšou pravdepodobnosťou kliknú na odkazy nachádzajúce sa na popredných miestach vo výsledkoch hľadania (málokto si dá tú námahu, aby hľadal l ďalšie výsledky kdesi vzadu).
- A práve na týchto popredných miestach sa môže nachádzať odkaz na webovú stránku, ktorá podstúpila kvalitnú optimalizáciu, čiže SEO (Search Engine Optimization).
Aj napriek tomu, že je tento cieľ opísaný pomerne jednoducho, jeho realizácia je oveľa zložitejšia. Predovšetkým z dôvodu, že efektívne vykonané SEO musí hľadieť na všetky on-page (vnútorné) ako aj off-page (vonkajšie) faktory, uspieť pred konkurenciou a zároveň zostať bez penalizácie.
Vo veľmi skrátenej forme sa pokúsim tieto postupy charakterizovať.
Práca s vonkajšími faktormi prináša umiestňovanie spätných linkov na externé stránky alebo výhodnú spoluprácu s týmito vonkajšími zdrojmi, s čím vám dokáže spoľahlivo poradiť linkbuilding seo Seolight.sk.
Práca s vnútornými faktormi súvisí s tvorbou a úpravou vašej stránky, aby by bola atraktívna pre návštevníka, no predovšetkým pre hľadacích robotov. Tí ju na základe viacerých kritérií umiestnia na určité miesto vo výsledkoch hľadania. Prioritou je čo najvyššie umiestnenie.
Pre SEO optimalizáciu je veľmi dôležitá pravidelná tvorba obsahu, ktorá má podobu textových článkov. Obsah, jeho početnosť a kvalita sú podstatným faktorom výsledného umiestnenia pred konkurenciou.